2012.02.28.
22:34

Írta: Lazlo Nardin

Első bejegyzés, egy nem utolsó autóról

Vágjunk is bele. A blogolás műfajában az első szárnypróbálgatásaim alanyául egy olyan jármű esett, amely az „Egyszer birtokolni kell” listámon igazán előkelő helyen szerepel. Ez azonban (főleg laikusok számára) egy kis magyarázatra szorul.

Ahogy az embert egyre több autó veszi körül mindennapjaiban, egyre inkább vágyik valamiféle különlegességre, ami kitűnik a többi közül, ami kedves számára. Nálam ez a különlegességre vágyás a korosabb autók iránti vonzalom irányába kezdett eltáncolni. Unja már a szem az emisszióknak, törésteszteknek megfelelni akaró egyen szappantartókat, szopott gombócokat. Ki tud manapság megkülönböztetni egy Volkswagent egy Toyotától, vagy egy Hyundait egy Peugeottól? Lassan senki. Így aki örömét szeretné lelni az autózásban és az autógyártás történetének egy szobrát szeretné magáénak tudni jobb, ha visszatekint néhány évtizedet. Biztos köztetek is van olyan, aki szeretne akár egy órácskára visszacsöppenni a múltba és kenni egy igazi 80-as évekbeli kocka formájú autónak. Az ilyen autókban felkapjuk a napszemüveget, a bőr sofőrkesztyűt és máris Jean Paul Belmondonak érezve magunkat elindulunk a legközelebbi tengerpart felé, a fél rendőrséggel a nyomunkban.

post_26734_20110409175714.jpg

Rengeteg vita folyik arról, hogy melyik autó a legjobb. Német, japán, francia. Mindegyiknek megvannak a saját hívői, eggyel azonban mindenki egyet ért. Az ember szívéhez legközelebb az olasz autók állnak. Gyönyörű Ferrarik, hátborzongató Lamborghinik, szemet és fület gyönyörködtető Alfa Romeok. Ezek azok, amik elsőre eszünkbe jutnak az olasz autó szókapcsolat hallatán. Az általam kiválasztott, heves autóbuzériát kiváltó jármű azonban nem az itt felsorolt gyártók portékái közt keresendő, vagyis részben mégis, ugyanis lelkét a Ferraritól kapta.

 Egy olyan autógyár termékéről van szó, amely múltja a mai napig fényesen ragyog. Egyetlen típussal 6 rali világbajnokságot nyerni? Nem mindenki mondhatja el magáról. Bizony a Lanciáról van szó. Elképesztő, amit akkoriban az autógyártás terén elértek. Nem véletlen, hogy a Top Gear-esek a valaha legtöbb fantasztikus autót gyártó vállalatnak választották a Lanciát. Jelenesetben azonban vágyam tárgya nem a Delta Integrale, amivel a ralizásban olyan elképesztő sikereket értek el, hanem egy sokkal kevésbé ismert típus, a Thema. Azon belül is egy rendkívül ritka és sokak számára ismeretlen kiadása, a 8.32.

img01pop.jpg

 A szerelem teljes neve: Lancia Thema 8.32. A nyolcas arra utal, hogy egy keresztben beépített V8-as motort rejteget a motorházteteje alatt, a 32 pedig a szelepek számára. Mint ahogy azt már fentebb említettem a motorját a Ferraritól kölcsönözte. A 308 és a Mondial QV-ben volt megtalálható. Persze ahhoz, hogy a Thema adottságainak megfeleljen néhány változtatásra volt szükség. A lóerők száma az első szériában a Ferrarikéhoz képest csökkent, mégpedig 215-re, a nyomaték azonban 285-re növekedett, a későbbi katalizátoros verziók pedig a fojtásnak köszönhetően 205 lóerősek lettek. Ez a teljesítmény 7,2 másodperces 0-100-ra való gyorsulást és 235 km/h órás végsebességet eredményezett.

$(KGrHqV,!oME63(ZyK!7BPCu)1,Biw~~_27.JPG

 Ezen a ponton felmerülhet a kérdés, hogy miért is misztifikálom túl annyira ezt az autót, hiszen csak egy 80-as évekbeli elsőkerekes szedán, az átlagnál egy picit nagyobb teljesítménnyel. Rengeteg ilyen autó létezik manapság. Vegyük csak példának a második generációs Octavia RS-t. 2 literes, 200 lóerős turbómotorral, szintén 7,2 alatt van százon és 240 a vége. Akkor mi a nagy kunszt ebben az autóban?

https://www.youtube.com/watch?v=CGUi8KIU6iY

A KARAKTER kérem szépen, így nagybetűkkel. A V8-as Ferrari motor olyan hangot produkál, hogy egyenként állnak fel az ember kezén a szőrszálak. Egy padlógázra olyan mosolyt csal az ember szájára, melyet manapság az emissziókkal dúsított világban egyetlen ilyen kategóriájú autó sem tud. Kétszáz lóerő nem sok, azonban a brutalitás, amivel a motor rendelkezik, az valami elképesztő. 

Pressebild.jpg

Ami a motorján kívül tovább emeli a dicső olasz mivoltát, az beltere. A sofőr látóterében klasszikus csőműszerek garmada helyezkedik el. Alapfelszereltségként az üléseket alcantarába öltöztették, a fantasztikus bőrülések extrafelszerelésként jártak hozzá. Véleményem szerintem minden pénzt megérnek, hiszen az összképen száz százalékot dob a teljes utastér eredeti bőrözése.

$(KGrHqN,!jEE7blB4n0(BPCu)lB6+g~~_27.JPG

 Hahu-n jelenleg egyetlen darab árválkodik olasz (köztudott milyen példásan ügyelnek értéktárgyaikra, muhaha) papírokkal, kertvégében téglákra feltolva, 900ezer JóMagyarForintért. Ez bizony nem kevés pénz érte. Sajnos nem bőrüléses, viszont szép (kopott) bordó színű. Elég nagy bátorság és elhivatottság kell e példány megvásárlásához, de mélységesen együtt érzek azzal, aki belevág. Mobile-n állapottól függően 4000-től 25000 euroig találhatóak 8.32-esek, úgyhogy van remény arra, hogy egy szép példányt kifogjon az ember.

lanciathema832ud5.jpg

Bár még messze a Karácsony, de azért leadnám a rengelést: Lancia Thema 8.32, bordó, világos bőrrel, második szériásat kis fekete csíkkal a szeme (lámpája) alatt (utána pedig ha már összeszoktunk jöhet egy Delta Integrale is, hogy ne érezze magát annyira egyedül).

https://www.youtube.com/watch?v=YoCHNajWlCQ

 Másolat - lanciathema8323.jpg

[A végére egy kis játék. Menj ki az utcára és figyeld a Lanciákat. Ugye milyen kevesen vannak? Tessék rájuk vigyázni!]

Szólj hozzá!

Címkék: első lancia thema 8.32

A bejegyzés trackback címe:

https://lazlonardin.blog.hu/api/trackback/id/tr484221332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása